Bastei Bridge, Germany – Amazing stone bridge
The Bastei is a stunning rock formation that stands at 194 meters above the River Elbe. This formation is situated amidst the famous Elbe Sandstone Mountains in Germany. Its height reaches a whopping 305 meters above sea level. These jagged rocks were formed over a million years ago by the contentious erosion by flowing water. These rock formations are located near Rathen, close to Pirna which is the southeast part of the Dresden city near the border regions. This bridge is one of the chief landmarks of the Saxon Switzerland National Park. These rocks also serve as a major tourist attraction mainly for climbing and hiking for tourists across the world.
For over 200 years Bastei has been a tourist attraction. A wooden bridge was built on the rocks in the years 1824. This bridge served as a link that connected several rocks for its visitors. The present day Bastei Bridge, which is made up of sandstone, was replaced in the years 1851.
Il Ponte di Bastei, Germania – Un meraviglioso ponte di pietra
Il Bastei è una sbalorditiva formazione rocciosa che si trova a 194 metri sopra il fiume Elba, ed è situata nel mezzo delle famose montagne Elbsandsteingebirge, in Germania. La sua altezza raggiunge l’enorme quota di 305 metri sul livello del mare. Queste rocce frastagliate si formarono più di un milione di anni fa a causa dell’intensa erosione dell’acqua. Queste formazioni rocciose si trovano nei pressi di Rathen, vicino a Pirna, che sarebbe la parte sudorientale di Dresda, vicino al confine con la Repubblica Ceca. Questo ponte è uno dei punti principali del Parco Nazionale della Svizzera sassone. Queste rocce servono anche come importante attrazione turistica, principalmente per gli scalatori e gli escursionisti di tutto il mondo.
Per oltre 200 anni il Bastei è stato un’attrazione turistica: un ponte di legno fu costruito sulle rocce nel 1824. Questo ponte era a disposizione dei turisti come unione che collegava diverse rocce. L’attuale Ponte di Bastei, che è fatto di pietra, fu messo in sua sostituzione nel 1851.
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