El Caminito del Rey
Often shortened to El Camino del Rey, this dangerous walkway has claimed many lives
in recent years.
El Caminito del Rey was built in 1901 as a connection between the
power plants of Chorro Falls and
Gaitanejo Falls. It took four
years to finish and in 1905 Alfonso
XIII, King of Spain, crossed the walkway for the inauguration, thus
giving it its name, The King’s Walkway.
Built along the steep walls of a narrow gorge,
in the Malaga region, El Caminito del Rey has deteriorated
severely in the last years and after four people died crossing it, in 1999 and
2000, the authorities decided to close it off to tourists. It’s only 1 meter
wide and it stands 300 meters above the river floating in the area. Only a
small part of the walkway has handrails and much of the concrete walkway has
collapsed, leaving only the steel beam that originally held it up.
Despite the efforts to keep tourists away from El Caminito del Rey, many still sneak
past security in search of adrenalin-induced thrills. In 2006, the regional
government of Andalusia approved
a restoration plan of 7 million euro.
El Caminito del Rey
Spesso abbreviato in El Camino del Rey (NdT: Il
cammino del re), questo pericoloso sentiero si è portato via molte vite negli
ultimi anni.
El Caminito del Rey fu costruito nel 1901 come
connessione tra le centrali elettriche di Chorro Falls e Gaitanejo Falls. Ci
vollero quattro anni per terminarlo e nel 1905 Alfonso XIII, re di Spagna, lo attraversò
per l’inaugurazione, e di conseguenza il sentiero prese il nome di “cammino del
re”.
Costruito lungo le ripide pareti di una profonda
gola, nella regione di Malaga, El Caminito del Rey si è deteriorato
notevolmente negli ultimi anni, e dopo che quattro persone morirono
attraversandolo, nel 1999 e 2000, le autorità decisero di chiudere l’accesso ai
turisti. È largo solo un metro e si trova a 300 metri di altezza sul fiume che
scorre sotto. Solo una piccola parte del sentiero è dotata di corrimano, mentre
altre parti del tragitto sono crollate, lasciando solo delle travi d’acciaio
che originalmente lo sostenevano.
Nonostante gli sforzi di tenere i turisti lontani
dal Caminito, molti continuano a oltrepassare le zone di divieto in cerca di
scariche di adrenalina. Nel 2006, il governo regionale dell’Andalusia approvò
un piano di ristrutturazione da 7 milioni di euro.
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